Monday, January 23, 2012

Cara Penjagaan Muka Berjerawat yang Jimat

Assalamualaikum ^ ^
Baru-baru nie saya ada terbaca satu article tentang kulit bermasalah..OMG! kulit saya lettew...huishh.. cane nie cane nie? hoho.. saya cari petua, article pasal this topic.. bukan apa, saya jenis menyiasat dulu sebelum share apa-apa kat orang.. takde main hentam korno je bak kata orang jawa. So i wanna share here satu Cara Penjagaan Muka Berjerawat secara Tradisional. Mudah, Jimat dan Berkesan. Lagipun ssaya sukakan Tradisional sebab dia takde kesan sampingan. Ok , saya tak nak membebel panjang. 
Mari saya kongsikan Petua ini dengan anda.

BAHAN-BAHAN :
i.) Beras
ii.)Kunyit
iii.)Air putih


ambil beras dalam segengam. cuci sekali dua untuk hilangkan kotoran.ambil segelas air. 
campurkan kedua-duanya dan blend sehingga halus



hasil nya begini ^ ^

hiris kunyit dan air
blend sehingga halus ya!



ini hasilnya ^ ^

Da lepas blend sume tu, korang sapu air beras tu kt muke gune sponge so that die akan lg senang serap kt muke kite. Guna tangan je pun boleh
Biar lebih kurang 2-3 mins and bley cuci muke da.


Pastu korang ulang blk step yg same gune air kunyit plak..
Bia die kering 2-3 min, da bley basuh..
(Lepas sapu air kunyit ni kite mmg rase cm gatal2 cket kt muke.Tp bile da basuh muke tu die ok je.)



Kalau bley wt setiap hari atau 2 hari sekali..
acne and acne scar akan hilang, kulit pulak jadi lebih halus dan cerah.


SELAMAT MENCUBA!

LIKE DAN SINGGAH KEDAI ONLINE PUT