Tuesday, October 25, 2011

kau sexy kau boleh...

hujan kat luar, cuace tak begitu baik..
entah kenapa, sedang aku belek2 facebook. aku terlihat banyak gambar MELAYU a.k.a ISLAM yang sangat memalukan, aku baik? atau aku nak tunjuk baik? tidak same sekali. aku bukan hendak mengatakan aku baik, aku ahli syurga atau aku bukan penghuni neraka. 
aku berkata begini kerana aku sudah tidak boleh berpakaian begitu? tidak sama sekali. tidak, tidak dan tidak.
maaf bagi yang tidak menyukai entry aku kali ini, tetapi aku bercakap atas dasar, aku sayang akan MELAYU aku cinta akan ISLAM. maaf lagi sekali, mungkin lepas nie, aku akan di band, atau mungkin jugak aku akan di boikot, CIK PUT NGOMEL dispam? 
aku disini sekadar ingin menasihati satu sama lain, sebab aku tengok, trend zaman sekarang, semua nak jadi model. yea, aku faham . wanita atau gadis zaman sekarang, semua cantik dan sangat cantik. thats why semua nak jadi model, itu tidak menjadi masalah, tetapi cuba kau, kau dan kau fikir sejenak. PERLUKAH ANDA BERPAKAIAN MENJOLOK MATA UNTUK MENJADI MODEL? atau korang fikir nie jalan pintas korang untuk bergelak MODEL? freelancer model? gitu? 
pernah tak korang terfikir, apa pandangan photographer terhadap korang? they use u, cuci mata sampai bersih, ha! yang rabun, pakai spek mate tue, siap boleh tanggal spek lagi, sebab mata dah clear sangat, maaf yea abang photog, jangan boikot saye. 
aku duk belek-belek facebook, aku tengok dah macam MARIA OZAWA da, kangkang sane, kangkang sini. mane maruah awak sebagai seorang wanita? tidak kah anda berasa anda dipergunakan? semua orang boleh tengok apa yang anda ade.
baru-baru nie, aku jumpe cousin aku, dia seorang photographer. 
aku tanye 

aku :
" abang biler next shoot? ,"
cousin :
"ade fine art nanty, tp abang macam takot nak pg, tapi macam seronok nak pegi, dapat tengok live.."
aku:
"(blur) live ape bang? artis ke?
cousin :
hahaha..takder la, naked shoot la fara.
aku: 
( ternganga. terdiam ) model die melayu ke?
cousin : 
3 jam shoot RM 200
aku : 
abg jangan nak mengada, tayah nak pegi -_______-"

aku tidak begitu baik untuk menasihati sesiapa, cuma buat renungan bersama.minta maaf bagi yang tidak menyukai, bukan tidak boleh jadi model, korang semua cantik, ada bakat, cuma jangan salah guna bakat korang ada tue, tak kemane kalau korang tayah semua kat photog, sebab photog sekarang ramai sangat, jauh mane je dorang boleh pergi? and tak semua model akan pergi jauh, jangan letakkan diri anda sebagai model class D. duit? keuntungan? kalau korang bekerja begini untuk hidup mewah, tampung hidup. halal ke? tepuk dada tanya selera.semoga korang berfikir dahulu.
.
p/s : aku tidak baik dan tidak sempurna untuk menasihati sesiapa, cukuplah sekadar mengingati

LIKE DAN SINGGAH KEDAI ONLINE PUT