Friday, July 8, 2011

kecutkan jerawat selepas picit..saye ade jawapannyer

ok,sedini hari..kulit kita sangat2 terdedah dengan keadaan sekeliling,dengan asap kereta,pencemaran sini sane buat kulit kite mudah didatangi jerawat kan?bukan tue je,macam2 masalah lain lagi.n biler jerawat mule tumbuh,lagi-lagi yang da timbul merahh tue,ader plak mate putih tue kan..perghh!seronok en nak picit..kadang-kadang sampai bengkak-bengkak en muke..sian muke kite kan?
tengok tue,macam-macam care kan nak nyahkan jerawat tue dari wajah kita..picitla picit..tapi kenela dengan care yang betol supaya jerawat tak makin beranak pinak!ngeh3..
cuci muke korang sampai bersih
lapkan sampaii kering kerontang
amek kapas muke/tisu yang bersih oke!
picit!jangan bagi kene kuku tauu..
sampaii keluar abis2..
tekap sampaii air die kering..
dah???
oke then amek bedak sejuk
amek asam jawe,yang adabi nyer tuh pown oke tau,senang sikit..

anggaran : 2 3 ketul bedak sejuk+asam jawe sebesar duit 20sen

tayah campur air tau!!! buh kat tempat jerawat tue..

SELAMAT MENCUBE!!!

LIKE DAN SINGGAH KEDAI ONLINE PUT