Tuesday, July 19, 2011

dose fesEbuk dan alam Maya

kenapekah saye buat entry macam nie?takk..bukan macam tue,buat fesebuk,tweeter,laman sosial yang lain2 tak berdose actually..tapi dosenye datang apabila..

-PENIPUAN 
ya ampun,ini sering terjadi kok jah!bentuk penipuan yang bagaimana saya maksudkan?
SITUASI PERTAMA 
seorang gadis A meng'add seorang gadis cantik lagi comel dan baik hati
apabila di approve,si gadis A pown wall la gadis cantik tady
''gadis A : hai preety,tanks for the approval!awak cantik sangat..
comment : haii gadis A!!my pleasure,awk pown cantik jugekS!!

yang kadang-kadang tak menahan,die punye puji mengalahkan ape tah!tapi dalam atie,die bukan ikhlas sangat,ha kan kat situ da dapat dose kering kan??depan kemain g,cantek nyer la,gojes la,cute la(common) words)..pastuh time beborak ngan member,ko tau tak!ade la sorang budak pempuan tue add aku,ntah pape gambar die,tak cantik langsung!(padahal tady kaw gak yang puji) tapi yela,da orang puji,takkan la kite nak kerek lak,takpe rasenye kalau korang tak puji dIe balik pown TAKPE,just ucap THANKS!
p/s :actually nie penipuan yang membine,kadang-kadang takpe..atleast dapat bakar semangat en.kih3~
cume kalau kene puji tue tayah rase hebat sangatla..kadang-kadang orang tak maksud kan sangat pown..ngeh3!!

DUIT ONLINE FESEBUK!!
ha nie lagi satu yang seringkali buat aku terbakor,dalah aku online gune BLACKBERRY (bajet) pastuh kan hamba Allah yang sibuk nk jadi kaye atas duit orang lain nie dowk tag ha gambar-gambar yang menunjukkan duit dorang belambaks!

dah kalau gambar kat macam kat sebelah nie,dah komfem-komfem kite gelap mate n percaye kan??tapi sebenarnye tahukah anda,benda-benda nie semua adalah haram dan tipu semate-mate,ini kerana actually korang sedang menggunekan taktik menipu n bermain dengan kate2 manis biler nak dapatkan duit sebanyak ini,TRUST ME!!its like MLM ok!!die tipu korang,korang kene game orang lain!ha macam tue la..
CONTOH AYAT : korang nak kaye?pm saye..padahal die tak kaye pown,tipu dowh!mane ade orang buang mase on fesebuk blh dapat duit free2 camtue,baik semua benti keje ngadap fesebuk jea en=p

p/s : pada yang join benda nie,sorry...aku tak suke,nak duit kerja sudah..ok?

GAMBAR KETERLALUAN.
ishh~
nie lagilah dose kering,tp yang tengok dapat dose sedap,kenape macam tue??cube korang bayangkan,yang pempuan blh upload gambar MASYAALLAH seksi giler kentang ok!siap ader piercing sane sini,sampai kat pusat pown ade,pastuh mule nak showOFF en!actually aku tak kesah,tapi kan sekarang nie mcam dah jadi trend,lagi satu bergambar dengan minuman keraSS!HELLO,ASSALAMUALAIKUM! (jawab kalau islam) ha tau pown islam en!tapi yang korang g bergambar dengan minuman keras tue watpe nok!!aiyoooo...BANGGE SAngat ke??isk!HEBAT EAH??OGH!!!STAND FOR oh!!GILER HEBAT. acctually macam-macam lagi style begambar..nampak lurah,nampak ini nampak itu.YES!aku tau korang cantik begamba macam tue..ikut korang la..yang bogel o separuh bogel tue,pakailah baju sesopan sikit yeah!TRIME KASIHH


 sebenarnye,banyak lagi dose-dose kering yang kite buat tanpa kite sedar,aku tak sempurna dan pernah membuat kesilapan,tak salah aku ingatkan kawan-kawan kan??tak suke maafkan aku,kalau suke follow lah~

BUCKETS OF LOVE

LIKE DAN SINGGAH KEDAI ONLINE PUT